IKLAN PENAJA

Followers

Monday 9 January 2012

Kata hati ini by:mokcik atirah






Kata hati ini selalu inginkan yang terbaik perfect bak kate orang putih.tapi,PERFECT kah diri ini untuk mendapat yang terbaik??cukup kah diri ini untuk menerima yang terbaik yang cukup sifat dalam dan luarannya cukup kah diri ini??


Ya!kadang-kadang diri ini selalu bertanyakan kenapa orang itu boleh dapat yang kacak yang baik yang soleh dan sebagai macam yang..yang..??hemm tapi pernah tak korang bertanyakan kepada diri masing2 setiap yang diaturkan oleh diri kita ini adalah hasil dan acuan yang sesuai yang telah ditentukan oleh-NYA untuk diri kita sendiri atas setiap tingkah laku yang kita lakukan sendiri.



Bak kata orang dulu2 atau pun sekarang la.. “kalau jahat diri kita ini..jahat jugak la yang kita akan dapat..kalau permalas diri kita ini untuk solat..pemalas jugak lah yang akan kita dapat..semua nya mengikut tingkah laku kita sendiri..”erm..yeke??tapi kalau kita ini jahat sapa lah pulak yang akan ubah diri kita yang jahat ini kalau jahat jugak yang kita akn dapat btul tidak?!Jadi semuanya yang atas sudah tentukan,kita sebagai hamba dia terimalah dengan seadanya.



1 comment:

chiedah sydh said...

ada pndpt dr sorg kwn, bkn la smua yg baik utk yg baik... ade je yg baik utk yg kurng baik spya yg baik dpt m'bimbing yg kurng baik... jgn jd t'balik sudah la hehehe =)