IKLAN PENAJA

Followers

Monday 9 January 2012

Pengalaman hidup

Banyak pengalaman yang selalu terjadi didalam hidup setiap lumrah yang hidup didunia ini samaada yang indah..sedih duka dan sebagainya. Pengalaman yang akan mengajar seseorang manusia itu menjadi yang lebih baik dan terbaik dari yang sebelum ini. Setiap manusia yang normal akal fikiran nya tidak akn pernah lari dari dihidangkan dengan satu makanan yang diberi nama CINTA. 





Satu permainan hidup yang pasti akan ditempuhi oleh setiap yang hidup dimuka bumi ini. Cinta bukan hanyalah berdasarkan semata-mata hanya pada manusia sahaja yang pasti cinta kita kepada pencipta yang maha ESA. Setiap kali jika seseorang itu putusnya dari cinta mengapa selalu berfikiran pendek?menangis dan meratap dan yang pasti tidak menerima apa yang telah ditentukan oleh yang atas sebagai pengarah dalam satu-satu cerita untuk manusia itu sendiri.





Dia lah penulis skrip yang mengatur siapa..apa..mengapa..dimana..adakah..bagaimanakah satu-satu pemain atau pelakon iaitu kita sebagai manusia akan memainkan wataknya sebagai pemain dalam satu2 layar filem hidup itu sendiri.



Ya!jujur saya sendiri pernah tergolong dalam antara permain layar yang bergelar cerita CINTA. Tidak dinafikan diri ini hampir menjadi seseorang yang BODOH gelaran yang sesuai untuk dinyatakan untuk diri saya pada waktu dan masa itu. Ya!saya sendiri pernah menjadi bodoh akibat kegagalan dalam bercinta bukannya gagal dalam hidup saya sendiri. Bila difikir-fikirkan saya yang sikit punye rock ni seperti hilang perdoman hidup. Keluarga dan kawan2 saya abaikan seperti hanya satu benda yang menyibuk dalam hidup saya rasa kan pada waktu itu . Setiap nasihat teguran saya ibarat kan satu angin yang lalu menitip ditelinga ini…hehe.


Tapi siapalah saya yang boleh menolak dalam satu2 perkara seperti itu bukan! Akibat satu hamba yang saya sayangi saya menjadi buta!buta dalam menilai kasih sayang yang sebenar.Ya!patut saya nyatakan sesungguh nya terima kasih yang tidak terhingga patut saya nyatakan kepada nya kerana memberi ruang dalam diri ini rasa dicintai dan disayangi. Cukup indah!aku rasa kan pada waktu itu ibarat ayat2 yang selalu orang nyatakan INDAHNYE DUNIA BILA AWAK ADA DISAMPING SAYA!wah!jiwang2..hehe tapi itu lah indah tidak seperti yang kita gambarkan ingatlah..sesungguh nya apabila sakit ditinggal memang kita sendiri akan menjadi hampir tidak waras dibuat nye!tipu la…sape2 yang merasa kan masa ditinggal kan hampir jatuh atau pun sudah jatuh dibuat nye heheh PENANGAN orang kate kan!tapi ingat lah sakit ditinggal kan oleh kekasih tidak akan sama seperti sakit tinggal oleh ahli keluarga kita sendiri.INGAT!cinta boleh dicari tapi keluarga kawan2 yang terbaik pasti susah diganti dan dibeli.





Setiap yang terjadi sudah dirancang secara rapi oleh yang maha ESA dan berkuasa dalam satu2 perkara. Dia yang lebih mengetahui apa yang terjadi kepada setiap hamba dimuka bumi ini. Jadi jangan la kita sebagai umat nya menyalahkan kepada takdir atas apa yang tejadi terima dengan REDHA atas apa yang telah ditetapkan oleh NYA yang maha ESA. Ingat jodoh pertemuan ajal maut semua nya telah ditetapkan oleh NYA.

No comments: